d. Algemene voorwaarden
Algemene voorwaarden
Caro’s voetzorg
1. Algemeen
Deze algemene voorwaarden gelden voor iedere aanbieding, behandeling en transactie tussen Caro’s voetzorg en een cliënt waarop deze voorwaarden van toepassing zijn verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.
2.Diensten
1. Caro’s voetzorg zal de behandelingen naar beste inzicht en vermogen en in overeenkomstig met de eisen van goed vakmanschap uitvoeren.
2. De client zorgt ervoor dat alle gegevens, die redelijkerwijs van belang kunnen zijn voor een goede uitvoering van de behandeling tijdig aan de pedicure worden verteld.
3. Caro’s voetzorg is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat de cliënt onjuiste en/of onvolledige gegevens heeft verstrekt.
4. Caro’s voetzorg zal de cliënt inlichten over de financiële consequenties van de wijziging van de behandeling.
3. Afspraken
1. Behandelingen vinden uitsluitend op afspraak plaats. Afspraken kunnen telefonisch , per email of Whats App worden gemaakt. De client dient bij verhindering van een afspraak deze zo spoedig mogelijk -uiterlijk 24 uur voorafgaande aan de afspraak – aan Caro ’s voetzorg door te geven. De afmelding kan telefonisch , per e-mail of Whats App geschieden.
2. Indien de cliënt deze verplichting niet of niet tijdig nakomt, dan mag Caro’s voetzorg 100% honorarium voor de gereserveerde tijd aan client doorbereken.
3. Indien de cliënt meer dan vijf minuten later dan de afgesproken tijd in de praktijk komt mag Caro’s voetzorg de verloren tijd inkorten op de behandeling en toch het gehele honorarium van de behandeling aan de cliënt door berekenen.
4. Indien de cliënt bij meer dan vijftien minuten later dan de afgesproken tijd in de praktijk aankomt, mag Caro ‘s voetzorg de gehele afspraak annuleren en toch het gehele honorarium van de behandeling aan de cliënt door berekenen.
5. Caro ‘s voetzorg moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk vierentwintig uur voorafgaande aan de afspraak aan de cliënt melden.
6. Bij verhindering van overmacht hoeven beide partijen zich niet aan de bovenstaande verplichtingen te houden. Overmacht omvat datgene wat de wet en jurisprudentie daarover zegt.
4. Persoonsgegevens & privacy
1. De cliënt voorziet de medewerker vóór/bij de eerste behandeling van alle gegevens, waarvan de medewerker aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de cliënt redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het zorgvuldig uitvoeren van de behandelingen.
2. Caro’s voetzorg neemt de persoonlijke gegevens van de cliënt op ,die dan worden verwerkt in een klantenbestand.
3. Caro’s voetzorg behandelt de vertrouwelijke gegevens van de cliënt volgens de richtlijnen in de Wet Bescherming Persoonsgegevens.
4. Caro’s voetzorg zal gegevens van de cliënt niet verkopen of verhuren aan derden zonder schriftelijke toestemming vooraf van de cliënt.
5. Betaling
1. Caro’s voetzorg vermeldt alle prijzen van de behandelingen en de producten zichtbaar in de praktijkruimte en op de website.
2. De gemelde prijzen zijn inclusief 21% BTW.
3. Aanbiedingen in advertenties zijn geldig in de aangegeven looptijd en/of zolang de voorraad strekt.
4. De cliënt dient direct na afloop van de behandeling de betaling van de behandeling en eventuele producten contant of per pin te voldoen.
5. Alle op deze site getoonde prijzen zijn onder voorbehoud van wijzigen en of fouten.
6.Bij in het gebreke blijven van een betaling , kan Caro’s voetzorg na de verlooptijd van de factuur , een aanmaning , het openstaande bedrag ter incasso stellen aan een deurwaarder. De hieruit voorvloeiende kosten komen geheel voor rekening van de client.
6. Aansprakelijkheid
1. Caro’s voetzorg is niet aansprakelijk voor schade van welke aard ook ontstaan doordat de cliënt onjuiste en/of onvolledige informatie over lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik, werkzaamheden, vrijetijdsbesteding heeft verstrekt.
2. Caro’s voetzorg is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal, of beschadiging van persoonlijke eigendommen die de cliënt heeft meegebracht naar de praktijk.
7. Klachten
1. Indien de cliënt een klacht heeft over de behandeling of een product, moet de klacht zo spoedig mogelijk, doch binnen 1 week na ontdekking zowel mondeling als zowel schriftelijk gemeld worden aan de eigenaar van Caro’s voetzorg.
2. Caro’s voetzorg moet de klager binnen 5 werkdagen adequaat antwoord geven.
3. Indien een klacht over de behandelingen gegrond is zal de behandeling opnieuw worden verricht zoals overeengekomen, tenzij dit inmiddels voor de cliënt aantoonbaar zinloos is geworden en de cliënt dit schriftelijk kenbaar maakt.
4. Indien een klacht over de producten gegrond is zal Caro’s voetzorg het aankoopbedrag van de producten gedeeltelijk of helemaal vergoeden.
5. Indien Caro’s voetzorg en de klager niet tot overeenstemming kunnen komen, kan de klager het geschil voorleggen aan de wetgever , Geschillencommissie of mediator.
8. Garantie
1. Caro’s voetzorg geeft de cliënt 5 dagen garantie op de behandeling en producten.
2. Na een behandeling kan de huid een reactie geven. De cliënt wordt hiervan op de hoogte gebracht tijdens de behandeling.
3. Deze garantie vervalt indien:
• De cliënt op de hoogte is gebracht door Caro ‘s voetzorg over het resultaat van de behandeling en de tijdsduur van het effect van de behandeling of producten;
• De cliënt andere producten dan door Caro’s voetzorg geadviseerde producten heeft gebruikt;
• De cliënt de adviezen voor thuisverzorging niet heeft opgevolgd;
• De cliënt het advies om medische hulp te zoeken niet binnen vijf werkdagen heeft opgevolgd;
• De cliënt de producten niet volgens het advies van Caro’s voetzorg heeft gebruikt;
• De cliënt de producten niet volgens de gebruiksaanwijzing heeft gebruikt.
9. Geheimhouding
1. Caro’s voetzorg is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de cliënt heeft medegedeeld tijdens de behandeling.
2. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de cliënt is verteld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie.
10. Beschadiging en/of diefstal
1. Caro’s voetzorg is verzekerd voor wettelijke aansprakelijkheid en is aangesloten bij de geschillencommissie via de brancheorganisatie Provoet. Caro’s voetzorg heeft het recht van de client een schadevergoeding te eisen indien client meubilair, apparatuur of producten beschadigt.
2. Caro’s voetzorg meldt diefstal altijd bij de politie.
12. Behoorlijk gedrag
1. De cliënt behoort zich in de praktijk te gedragen volgens algemene aanvaarde normen.
2. Indien de cliënt na een waarschuwingen onbehoorlijk gedrag blijft vertonen, heeft Caro’s voetzorg het recht de cliënt de toegang tot de praktijk te weigeren zonder verdere opgaaf van redenen.
13. Recht
1. Op elke overeenkomst tussen Caro’voetzorg en de cliënt is het Nederlandse recht van toepassing. In geval van uitleg van de inhoud en strekking van deze algemene voorwaarden, is de Nederlandse tekst daarvan steeds bepalend.